Postawy ekologiczne jakie wprowadziliśmy do naszego życia warto również zastosować w miejscu pracy. To właśnie w tym środowisku spędzamy ok. 30% czasu w naszym życiu. Zarówno pracodawca jaki i pracownicy powinni zadbać aby miejsce, w którym pracują było ekologiczne. Wystarczy dobrze wypracowane postawy ekologiczne przenieść do miejsca pracy:
- ogranicz zużycie papieru, jest to surowiec wytwarzany z drewna – średnio do wyprodukowania 1t papieru biurowegotrzeba ściąć24 drzewa. Aby ograniczyć nadmierne marnowanie papieru możesz:
- stosować zasadę „pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego maila”, dlatego obieg wewnętrzny korespondencji prowadź wyłącznie drogą elektroniczną,
- drukuj dokumenty dwustronnie, ustawiaj odpowiednio marginesy oraz wybieraj ekonomiczne czcionki np. Calibri,
- stosuj jednostronnie zadrukowane dokumenty do druku materiałów na własne potrzeby np. do przygotowania projektu pism,
- kupuj papier z recyklingu,
- segreguj odpady zgodnie z zasadami, wprowadź w swojej pracy kosze do selektywnej zbiórki odpadów, a jeśli to potrzebne zorganizuj szkolenie dla pracowników,
- ogranicz zużycie energii elektrycznej i cieplnej,
- wymień sprzęt elektroniczny na energooszczędny,
- zamień tradycyjne oświetlenie na LED,
- zmodernizuj budynki korzystając z nowoczesnych technologii.
- zadbaj o ergonomie miejsca pracy:
- temperatura w pomieszczeniu nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza, aby osoba zatrudniona w biurze mogła wykonywać swoje zadania w komfortowych warunkach.
- na jednego pracownika przypada 13 metrów sześciennych wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m² wolnej powierzchni podłogi.
- zorganizuj zielone miejsca odpoczynku dla pracowników wyposażone w roślinność, odpowiednie oświetlenie, dystrybutor z wodą.